torsdag 27 januari 2011

Resan till Thaland: Ankomst i Bangkok

Efter en lång resa via Abu Dhabi kom jag äntligen till Bangkok!

Egentligen går kväll, men det måste vara här bijgeslapen efter ca 36 timmar att få liten eller ingen sömn. Resor gör alltid att man blir lite trött. Stengolv i luft terminaler och trånga säten flygplan är inte perfekt om du bara vill ta dig vila.

Första morgonen men hade en frukost och sedan området runt hotellet för att utforska. Och jag gillar vad jag ser.

Överallt på gatorna med små bås visas en gigantisk grillfest fyllda med fisk spjut komplett kyckling och olika oidentifierbara bitar av kött. I eftermiddags som en trevlig fisk, men när tid!

Det är också tydligt att notera att detta är mindre välmående i Nederländerna. En hel del herrelösa hundar, byggnader i ett tillstånd av förfall och människor överallt på gatan försöker sälja något.

Vädret är bra, från svalt rum, var jag står inför en brännande sol och ca 32 grader, jättegott! Sedan söndag reser jag Lianne tillsammans och vi går att njuta av detta vackra land!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar