torsdag 27 januari 2011

Ko Paghnan, Thailand 20/7

20-7 Ko Paghnan

Stiga upp tidigt och jag vet inte går ihop, så vi har inte tagit den första båten, men kunde bara gå på eftermiddagen på en båt.

Efter en timme bort med katamaran, kom vi fram till Ko Paghnan verkar det vara en större version av Ko Tao, ofterwijl, många vikar och stränder, några berg, massor av grönska och en härlig sön Vi har en bungalow i den norra delen av ön, mindre än 5 meter från stranden. 2 hängmattor hänger på verandan med utsikt över stranden, se bilderna! När kom vi omedelbart gick ut i havet, var stranden mycket vitare och finare än på Ko Tao, och det fanns mycket mindre korall, så du kunde säkert i havet. På kvällen hade vi en matbit på restaurangen av ägaren av bungalows. Då kommer vi kortfattat köra in i byn, var namnet på denna by Chaloklum spår. Bad oss att bo dök åter försöka göra för att gå upp tidigt.

21-7 över ön motocross

Framgångsrikt stod upp tidigt eftersom vi ville se många på ön. Det finns flera vattenfall, ett kinesiskt tempel, ett kloster med en fantastisk utsiktspunkt över ön och några trevliga byar. Walking var inte att göra, så vi hyrde en motorcykel, om du är en 125 cc scooter kan kalla en riktig motorcykel.

När vi först besökte den kinesiska tempel, såg det mycket trevligt, många bra drakar, kinesiska statyer krigare och guld.

Sedan körde vi söderut till vattenfallet Phaeng uppfattning. Otroligt imponerande under regnperioden! INTE! Bara en dum liten pisstroompje på en uttorkad flodbädd, det var tydligen torr vattenfall ett tag, även om vi under regnperioden! Lyckligtvis Ko Phagnan ett antal vattenfall, fortsätta så vår rundtur på ön. Från Phaengstroompje körde vi till Thong Sala, är detta den stad där alla färjor anländer och där de flesta att göra. Vi är längs ostkusten körde att äta på Ao Baan Kai Bay. Sedan körde vi österut för en distans mot spets Haad Bin, en stad på högre mark.

Här var det ibland spännande att vår motorcykel den skulle upprätthålla, sluttningar större än 20% och branta utförsbackar som du använder den bakre var helt kläm, men vi gjorde det! Åtminstone vägen dit. På vägen, tacka Gud efter de brantaste bergen, bröt framhjulet av innerslang, vilket resulterar i en svettig duwtocht reparatiecentrumpje en riktning i en närliggande by. Vi var rädda för att ta en trevlig, men i slutändan kostade den nya slang drygt 5 euro. Efter detta äventyr fortsatte vi vår resa till nästa vattenfall, se Sramanora vattenfallet. Vore det inte att det inte fanns några asfalterade vägar att gå, och snart de mörka molnen hopar sig ovanför oss. För den sandiga klippor och regn så vi tackar er, skulle det också ha ett vattenfall nära Baan Chaloklum ner. Här är vi genom Thong Sala, som vi har gått igenom här, gå rida. Återigen ett stort klättra för motorcykeln började stackarn att pipa högt även med belöning .... En uttorkad flodbädd stående vattenfall. Längs vägen vi templet Wat Tham Khoa besökte, härifrån hade vi en underbar utsikt över den södra delen av ön. På kvällen hade vi middag här i norr till vatten vid Baan Chaloklum.

22-7 Regn!

Rose med regn, så länge ligga / hänga med förhoppningen att det skulle vara bättre på eftermiddagen. Detta var dock en besvikelse. Så vi har i dag beslutat att ta det lugnt men välsmakande, och någon gång i internetcafé att sätta sig ner igen för att en kontakt med hem och har den nödvändiga frågor. På natten när det var återställd några hade vi återigen middag en bit på stranden, denna gång en läcker Barracuda (en fisk) på grillen.